Història

La Fundació Jesús Serra va néixer al si del Grup Catalana Occident el 1998, amb l'objectiu de canalitzar les tasques de patronatge i mecenatge que l'asseguradora feia tot un segle que desenvolupava.

El seu nom original —Fundació Catalana Occident— es va substituir per l'actual el 2006, com a homenatge a la figura de Jesús Serra Santamans, fundador de la companyia i ferm defensor, des de l'àmbit privat, de l'esperit i els valors humanistes en benefici de la comunitat.

En aquesta nova etapa, la Fundació, presidida per Federico Halpern i dirigida per Laura Halpern, segueix el camí marcat pel seu impulsor i fomenta anualment multitud de projectes (tasques d'investigació i docència, esdeveniments culturals, activitats esportives, iniciatives solidàries…), tant propis com en col·laboració amb altres institucions, amb l'objectiu d'impulsar la tasca i el compromís del Grup Catalana Occident amb la societat.