La figura de Jesús Serra

Jesús Serra Santamans va néixer al Pont de Vilomara, un petit poble de la província de Barcelona, el 1911. La seva figura és reconeguda, fonamentalment, per haver fundat el Grup Catalana Occident i per haver dedicat la seva vida, a l'igual del seu pare, al món de les assegurances, la qual cosa li va permetre convertir-se en una de les personalitats més rellevants del sector a Espanya.

Posseïdor d'una gran humanitat i, també, d'una visió empresarial extraordinària, durant la seva llarga trajectòria, va fundar empreses i institucions de gran rellevància i va impulsar nombrosos projectes, als quals sempre va aportar un esperit positiu i visionari que el va fer mereixedor de nombroses distincions.

A més de pel seu talent empresarial, Jesús Serra es va caracteritzar per la seva gran humanitat i pel seu interès per les arts, entre les quals va cultivar amb passió la música i la poesia. Per altra banda, va ser un entusiasta dels esports, que no només va practicar, sinó que va promoure i impulsar amb la seva tasca.