PATROCINIS > MÚSICA I POESIA

Pianos al carrer - El Passeig de Gràcia s'omple de pianos - Barcelona 2017

El dissabte 25 de març, el Passeig de Gràcia va tornar a acollir, un any més, deu pianos de cua que la Fundació Jesús Serra va posar a la disposició de tothom qui volgués apropar-s’hi per tocar-los.

Centenars de persones, entre les quals hi havia grans i petits, s’hi van apropar durant tota la jornada per gaudir a Barcelona de l’activitat —que tant apassionava el nostre fundador, Jesús Serra Santamans— d’improvisar melodies amb el piano per a la delectació dels qui, sense atrevir-se a tocar, escoltaven.

La iniciativa, emmarcada dins del 63 Concurs Internacional de Música Maria Canals de Barcelona, que es desenvolupa del 26 de març al 7 d’abril, va permetre que s’hi produïssin anècdotes d’allò més diverses: des de parelles tocant a quatre mans fins a nens descobrint aquest instrument per primera vegada.

Allò que va començar l’any 2012 com un esdeveniment patrocinat per la Fundació Jesús Serra en una sola ciutat ha crescut, any rere any, tant en acolliment com en presència. Així, el pròxim 21 d’abril, Bilbao serà la ciutat que farà d’amfitriona d’aquests pianos; el 13 d’octubre, Toledo; i el 26 del mateix mes, Madrid.